Stappenplan afhandeling nota
Hier leest u hoe u stap voor stap de nota correct kunt afhandelen.
Stappenplan
-
U ontvangt via Infomedics de nota.
-
U stuurt de nota direct door naar uw zorgverzekering.
-
Uw zorgverzekering behandelt de nota en stuurt u een overzicht hoe zij de nota hebben afgehandeld (de overzichtsspecificatie: overzicht van het vergoede deel, het eigen risico en de eigen bijdrage).
-
U stuurt de overzichtsspecificatie naar ons per mail of per post: Dit moet u binnen 2 weken na ontvangst van het overzicht doen (*)
-
U ontvangt van uw zorgverzekering de vergoeding op u bankrekening gestort.
-
U maakt de vergoeding samen met het eigen risico over naar Infomedics via de nota die u van hen heeft ontvangen.
-
Er volgt een controle of de nota correct is betaald en indien dat het geval is wordt de eigen bijdrage kwijtgescholden.
-
De afhandeling van uw nota is nu compleet afgehandeld.
Ongecontracteerde zorg en de coulanceregeling
Algemene opmerkingen:
-
U dient de nota binnen 30 dagen volledig te betalen.
-
U bent te allen tijde verantwoordelijk voor betaling van de nota.
-
(*) Indien u niet binnen 2 weken na ontvangst van de overzichtsspecificatie deze naar ons stuurt dan vervalt het recht op kwijtschelding van de eigen bijdrage.
-
Indien de nota via een incassobureau geint moet worden, vervalt de kwijtscheldingsregeling voor de eigen bijdrage. Bijkomende kosten voor het innen van de nota zijn voor uw rekening.
