
Prijzen en vergoedingen
Verzekerde zorg
Kaakchirurgische ingrepen worden vergoed vanuit de basisverzekering en is daarmee verzekerde zorg. Dat betekent dat u in principe alleen uw eigen risico hoeft te betalen. Dat is het verplichte bedrag dat jaarlijks wordt vastgesteld en die u zelf moet betalen, ongeacht naar welke zorgverlener u gaat (gecontracteerde zorgverlener of niet-gecontracteerde zorgverlener). Het is mogelijk dat u bij het afsluiten van uw zorgverzekering, zelf heeft gekozen voor een hoger eigen risico. In dat geval zullende kosten voor het eigen risico ook hoger zijn.
OraMax Clinics heeft (nog) géén contracten met ziektekostenverzekeraars, d.w.z. OraMax Clinics is een niet-gecontracteerde zorgverlener. Dat kan betekenen dat uw zorgverzekering niet alle kosten vergoed. Om ervoor te zorgen dat u niet méér betaald dan bij een gecontracteerde zorgverlener (bijv. het ziekenhuis), hoeft u de eigen bijdragen niet te betalen. Hoe u dit kunt regelen lees u in het stappenplan afhandeling nota.
OraMax Clinics heeft een samenwerking met factoringbedrijf Infomedics die de nota naar u stuurt en de financiële afhandeling van uw nota regelt. Bij vragen over u nota kunt u bij Infomedics terecht op telefoonnummer: (036) 203 1900.
Niet verzekerde zorg
OraMax Clinics levert ook niet verzekerde zorg. Dat is de zorg die niet vergoed wordt door uw zorgverzekering vanuit de basiszorg. Denk bijvoorbeeld aan implantaatbehandelingen. Voor deze behandelingen moet u een aanvullende verzekering hebben of u zult de kosten zelf moeten betalen. Voor behandelingen die vallen onder de niet verzekerde zorg kunt u na beoordeling van uw zorgvraag een begroting van de kosten aanvragen. Behandelingen worden pas ingepland nadat u akkoord bent met de begroting van die behandeling.
Alle tarieven voor de mondzorg zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorg autoriteit (NZa).
Klik hier voor de tarieven (PDF).
Annuleren of wijzigen afspraken
Wilt u uw afspraak annuleren of verzetten?
Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor de afspraak of behandeling geannuleerd worden. Bij het niet tijdig annuleren van uw afspraak zal OraMax Clinics u voor de gereserveerde tijd kosten in rekening brengen. Uw zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.
De reden voor deze maatregel is dat de zorgkosten erg hoog zijn: een behandelkamer staat leeg en er staat een zorgteam klaar die in de verloren tijd geen zorg kan verlenen. In de verloren tijd had iemand anders onze zorg kunnen ontvangen. Dit beleid is conform de richtlijnen van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde). Afspraken dienen uiterlijk 24 uur telefonisch of per email te worden geannuleerd. Houdt u rekening met onze openingstijden en telefonische bereikbaarheid.
Hoe hoog zijn de kosten als u zich niet tijdig afmeldt?
Voor een niet nagekomen consult of controle afspraak brengt OraMax Clinics €55,00 in rekening. Voor het niet nakomen van een operatieve behandeling wordt €250,00 in rekening gebracht.
Openstaande rekening(en)
Indien u een openstaande rekening heeft staan bij OraMax Clinics dan zijn wij genoodzaakt in beginsel alleen een nieuwe afspraak in te plannen als u de openstaande rekening(en) heeft voldaan.

Ons team

Dr. P.J. Zecha, MKA-chirurg
BIG-nummer (Arts): 59047295401
BIG-nummer (Tandarts spec.): 39047295402
Dr. Zecha studeerde geneeskunde (1989-1997) aan de Rijksuniversiteit Groningen en het Medisch Spectrum Twente Enschede. In een tussenjaar (1994-1995) deed hij kennis en ervaring op in de plastische chirurgie in het Heilig Hart ziekenhuis Leuven en Mount Vernon Hospital Northwood. Na het behalen van zijn artsdiploma deed hij verdere klinische kennis en ervaring op in de algemene heelkunde (Maaslandziekenhuis Sittard: 1997-1998) en de plastische, reconstructieve en handchirurgie in het Dijkzigt ziekenhuis Rotterdam (1998-1999). Aangenomen voor de specialisatie Mond-Kaak-Aangezichtschirurgie volgde hij de opleiding tandheelkunde aan de Katholieke Universiteit Leuven en aan de Dental School van Bristol University (1999-2002) en specialiseerde hij uiteindelijk tot MKA-chirurg in het Universitair Medisch Centrum Groningen (2002-2006). Sinds 1 september 2006 is hij geregistreerd als Mond-Kaak en Aangezichtschirurg in het Register Tandheelkundige Specialismen van het KNMT. Hij is achtereenvolgens werkzaam geweest op de afdeling Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie in het Catharina ziekenhuis Eindhoven, St. Jans Gasthuis. Daarnaast is hij werkzaam geweest in diverse zelfstandige behandelcentra kaakchirurgie in Nederland. Sinds 2025 heeft hij OraMax Clinics Breda opgericht. Dr. Zecha is lid van diverse nationale- en internationale organisaties in de Mondziekten, Kaak-& Aangezichtschirurg: Nederlandse Vereniging voor Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie (NVMKA), Nederlands Vereniging voor Orale Implantologie (NVOI), British Association of Oral Maxillofacial Surgery (BAOMS), American Association of Oral Maxillofacial Surgery (AAOMS), International Team for Implantology (ITI), European Association of Osseointegration (EAO)

Voornaam Achternaam
Functie titel
Kaakchirurg
Een kaakchirurg is een arts en tandarts-specialist die afwijkingen in en rondom de mond, het aangezicht en de hals behandelt. Verstandskiezen, ontstekingen en kaakgewrichtsafwijkingen zijn voorbeelden van gebieden waar een kaakchirurg zich mee bezig houdt. De kaakchirurg bezit naast een tandartsdiploma ook een artsdiploma. Het werkterrein van de kaakchirurg bevindt zich op het raakvlak van de tandheelkunde en geneeskunde.

Voornaam Achternaam
Functie titel

Voornaam Achternaam
Functie titel
Zorg na een behandeling
Na uw behandeling mag u direct weer naar huis. De kaakchirurg en/of assistente zal u na de behandeling de nodige informatie en instructies geven hoe u thuis het best kunt het herstel kunt ondersteunen. Hier kunt u per behandeling de postoperatieve instructies lezen:
Klachtenregeling
Alle medewerkers van OraMax Clinics doen hun uiterste best om een optimale zorg en hulp te bieden. Als u ergens niet tevreden over bent, dan horen we dat graag. Alleen dan kunnen wij, samen met u onze dienstverlening verbeteren. Elke klacht wordt geanalyseerd om herhaling te voorkomen.
Heeft u een klacht?
Wanneer u niet geheel tevreden bent over de zorg die u heeft ontvangen meldt u dat dan bij uw zorgverlener. Veel klachten zijn gebaseerd op miscommunicatie of een verschillend verwachtingspatroon. Uw zorgverlener zal het op prijs stellen indien u, wanneer u niet tevreden bent, contact met hem/haar opneemt, zodat hij/zij dan in de gelegenheid is om uw onvrede weg te nemen. De ervaring leert dat een groot deel van de klachten op deze manier verholpen kunnen worden.
Klachtenfunctionaris
Mocht u er samen met uw zorgverlener niet uitkomen, dan heeft u de mogelijkheid om uw klachten voor te leggen aan de klachtenfunctionaris. Dit is een onafhankelijke professionele bemiddelaar, die samen met u en uw zorgverlener probeert te werken aan een oplossing van uw klacht. Via deze link komt u bij de klachtenregeling van de KNMT terecht.
Geschillencommissie
Indien u samen met uw zorgverlener en klachtenfunctionaris niet tot een oplossing kunt komen, dan kunt u uw klachten laten beoordelen door de Geschillencommissie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.
OraMax Clinics is aangesloten bij de Geschillencommissie SGIM (Stichting Geschilleninstantie Mondzorg).
Opvragen medisch dossier
Voor een goede zorg houdt OraMax Clinics van iedere patiënt een medisch dossier bij. Uw dossier wordt grotendeels bijgehouden in één centraal Elektronisch Patiëntendossier (EPD) waarvan alle zorgverleners gebruik maken. Uw dossier wordt te allen tijden vertrouwelijk behandeld volgens de regels die hiervoor gelden.
In de wet is vastgelegd wat uw rechten en plichten op het gebied van dit patiëntendossier zijn en op welke manier medewerkers van OraMax Clinics om moeten gaan met uw persoonsgegevens. Dit staat beschreven in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Als patiënt heeft u het recht op inzage en/of afschrift (kopie) van uw dossier. Wilt u een kopie van uw medisch dossier op schrift om hiermee inzage te verkrijgen dan kunt u of uw wettelijk vertegenwoordigers een aanvraag kopie medisch dossier indienen bij OraMax Clinics. U kunt uw verzoek indienen via info@oramax.nl

Patiëntreviews
Om onze kaakchirurgische zorg en bedrijfsvoering te blijven verbeteren, hechten wij grote waarde aan uw mening. Door patiëntreviews te meten, krijgen wij inzichtelijk hoe u onze zorgverlening ervaart, en tevens hoe wij deze nog verder kunnen verbeteren.
Hiervoor willen wij u vragen onderstaande vragenlijst in te vullen. Dit neemt ongeveer 5 minuten van uw tijd in beslag.